(1) Everybody wants to change the world, but no one dares to try



Jag hade tänkt göra en speciell grej under de sista dagarna på 2010. Varannan dag från och med idag kommer jag posta ett inlägg med en siffra och sedan en rubrik i stil med de rubriker jag brukar ha. Ni ser ju exempel här ovanför. Schemat för det ser ut såhär:
1. En nytagen bild på mig samt 5 fakta om mig.
2. En dålig vana jag har fått/fortsatt med under 2010.
3. Något jag är stolt över.
4. ”Guilty pleasures” jag samlat på mig under året.
5. Min favoritfilm + favoritcitat från samma film.
6. Någon jag skulle vilja byta liv med för en dag + motivering.
7. Mina favoritband all-time.
8. En sjukt bra tv-serie som sänds/sänts under året.
9. Den mest fantastiska låttexten jag kan komma på.
10. Bästa händelsen under 2010.
   Det är alltså dels lite av en sammanfattning av mitt år, och dels en chans för er att lära känns mig lite bättre. Det är dessutom ett litet knep för att råda bot på min bloggtrötthet som jag lider av just nu, hehe. Här kommer alltså fem fakta, som är utlovade idag (bilden har ni ju redan fått).
- Jag är mörkrädd. Alltså, inte så att jag blir jätterädd för mörker så fort det är mörkt, och oftast inte när jag är tillsammans med andra, men det händer att jag blir skitskraj när jag är själv hemma och hör konstiga ljud och sådär. Det är kanske en normal reaktion, jag vet inte.
- Poesi är mitt största intresse. Det har det varit sedan högstadiet. Då började jag skriva jättemycket, på allt. I skolan, hemma, i blocken i skolan, låttexter, dikter, artiklar... Jag skrev allt, överallt. När jag upptäckte orden, och hur mycket jag tycker om dem, så började jag intressera mig för poesi. Det är ett intresse som håller sig kvar, även om jag varken läser eller skriver så värst mycket längre. Jag brinner för det.
- Jag har höga krav på mig själv i skolan. Vilket i och för sig kanske inte alltid märks så väldigt tydligt för min omgivning. Jag kan tänka mig att människor i min omgivning tror att jag inte bryr mig speciellt mycket om skolan och inte har så höga krav på mig själv, men det har jag. Sannerligen.
- Egentligen ville jag gå estetisk linje på gymnasiet. Man kan tycka att det strider mot det jag nyss skrev, att jag har höga krav på mig själv i skolan, och det gör det väl lite också. Jag vill ha möjligheten att plugga vidare, och den möjligheten är inte lika stor om man går estet. Eller möjligheterna till utbildningar är inte lika bred, då. Eftersom jag inte har en aning om vad jag vill bli så kändes ju samhällsprogrammet som en bra grej, istället för att ha tre jättekul, inspirerande och stimulerande år på gymnasiet väljer jag att välja senare vad jag vill göra.
- Jag är blyg. Egentligen vill jag inte erkänna det, men jag är det. Tyvärr. Jag vill väldigt gärna vara social och utåtriktad, jag vill kunna prata med vem som helst oavsett ålder. Det är inte så att jag är osäker på mig själv, jag är osäker på andra. Helt ärligt så vet jag inte hur dåligt självförtroende, och tro mig; jag är väldigt glad för att jag inte vet det. Trots det är jag, som sagt, blyg med nya människor.

Det blev ett långt inlägg det här. Jag ska försöka ha lite mindre text i framtiden. Då kanske ni faktiskt orkar läsa, haha. Ha en trevlig lördag nu allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0