(5) Guess I'm in love with the fucked up kid




Jag har sett många bra filmer, men det är få som jag verkligen fastnat för. The Tracey Fragments är dock en av de väldigt få filmer som jag har köpt av den enkla anledningen att jag tyckte den var bra (jag hyr alltid filmer innan jag köper dem). Hela filmen är som små minnesfragment som först i slutet får ett sammanhang för den som ser filmen. Det är, som ni ser ovan, en massa små bilder över hela skärmen. Det är en väldigt orginell och konstnärlig film, och dessutom har den en hel del andra plus. Som fantastiska Ellen Page i huvudrollen, handlingen som är så brutal, ärlig och sorglig, dialogen som hela tiden är djup och fokuserad, soundtracket (mest Broken Social Scene) och dessutom alla de där citaten som jag älskar. Citaten som beskriver situationen som olycklig tonåring väldigt väldigt bra. Jag kunde inte välja bara ett, så ni får fyra:
"Birds and bees and bugs... They all die after they've fucked."
"How can beauty burn everything away so that everyone, even me, disappears?"
"One day you meet this boy. He burnes holes in your skin with his lips. It hurts when you look at him, and it hurts when you don't. And it feels like someone's cut you with a jagged piece of glass."
"Look, this is not some kind of sad abuse-story, I don't cry for spilled milk. I don't even drink milk, because I'm lactosintolerant!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0