Vems lilla hjärta flyger?



Inatt drömde jag att jag kunde flyga. Det började som ett bråk med bin som försökte ta över vårt hus (och de lyckades ganska bra...). När jag skulle fly från dem så hoppade jag upp i luften och flög iväg. Jag gjorde ungefär simrörelser i luften och drog nytta av vindar och sådär. Så flög jag iväg över skogar och övergivna hus. Det var jättefint. Sjukt mysig dröm. Jag blev lite besviken när jag vaknade.
   Jag började googla på bilder så at tjag kunde lägga upp någon bild på en flygande person här på bloggen (orkar inte sitta i photoshop idag), och då snubblade jag över något som heter "wingsuit". Det är alltså en dräkt man tar på sig och som man kan flyga med! Det är lite som fallskärmshoppning, fast utan fallskärm. Man kan alltså inte bara flaxa med armarna och flyga iväg. Men ändå. Sjukt häftigt!

För att hantera besvikelsen över att inte kunna flyga, och även den besvikelse som kom när jag insåg att jag inte kan gå till skolan idag (har mått illa i tre dagar, det är ganska mycket värre idag), lyssnar jag på en peppig lista som jag knåpade ihop igårkväll. Ni kan lyssna på den här ifall ni känner för det. Den är inte så värst bra egentligen, men den är glad, och jag behöver det just nu.
   Förutom att lyssna på peppisch musik så har jag kollat på ett x antal avsnitt av House. Jag har inte tänkt på hur många olika diagnoser de måste komma på för att spela in ett avsnitt, eller en hel serie, eller fem serier. I varje avsnitt tar de upp ett par olika diagnoser som stämmer med symtomen, och det är inte jättemånga avsnitt som är lika varandra. Visst kommer cancer in i bilden ganska ofta, men det är olika sorters cancer som är olika svår att bota, och det är nästan alltid i kombination med något annat. Well well, underhållande serie hur som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0