Genom skogar, över ängar, förbi åkrar





Idag är det fars dag, ifall ni mot förmodan har missat det. Vi firade det genom att ge vår kära far lite små presenter, och sedan åkte vi ut till mormor och morfar för att fira ännu en pappa. Vi fikade, åt och fikade igen. Det känns lite som att jag inte vill äta igen förrän om en vecka, haha.
   Mina morföräldrar bor ute på landet, och det är jättefint där. Vi tog en liten skogspromenad när vi ändå var där, för att byta ut stadsluften lite. Så köpte vi mjölk direkt från en bonde också, det var häftigt att se så många kor på samma ställe. De är mycket större på nära håll än vad det ser ut som i hagen.

Eftersom jag glömde blogga igår (och inte hade tid heller egentligen) så kan jag ju berätta lite från igår med. Jag och min syster hade plugg-förmiddag, så vi satt och läste i varsin bok. Efter förmiddagsfikat (ja, min familj fikar galet mycket) så åkte vi ned till stan och letade efter diverse saker. Vi bokade också bord på Piazza Teatro (en väldigt fin restaurang på teatertorget i Växjö - gå dit om ni får möjlighet!), där vi åt senare på kvällen. Jag tog fasan, och det var otroligt gott. Tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0