Jag gillar din vibe


Gillar att hon skrivit manuset på kaffefiltret.

Hur länge kan en förkylning hålla i sig egentligen? Jag är inne på två veckor för tillfället. Inatt tog det ett x antal timmar och en del hostmedicin innan jag kunde sova för att jag hostade lungorna ur mig. Därför har min dag idag spenderats i sängen, framför TV'n, framför datorn, vid pianot och ute på en promenad. Jag hade studiedag, så slapp därför gå till skolan, vilket kändes väldigt skönt. Imorgon blir det dock att dra sig dit, men jag får i alla fall en sovmorgon till klockan tio. Alltid något.

Nu sitter jag och lyssnar på Musikguiden i P3 där Tove Styrke (från Idol 2009) sitter och bossar över musiken. Hittils kan jag säga att hon har en smak som liknar min en hel del (om man bortser från Kent-låten som just nu spelas, haha), så det är mycket trevligt att lyssna på! Jag blev lite förvånad först över att se lite av det hon skulle spela på hemsidan, där står det nämligen "allt från Hoola Bandoola Band till Nine inch nails, The Knife och många många fler". Det stämmer kanske inte riktigt med min bild av Tove, men kör på! Jag gillar't.
   Det här programmet får mig också att fundera över vilket tema jag skulle ha om jag fick bossa över ett musikprogram i en vecka, och vilka låtar jag skulle spela. Intressant. Kanske ska skapa en spellista över det? Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0