Happy people never fantasize



Tjolahopp, tjolahej! Jag var ledig från skolan idag, igen. Men lite extra ledighet skadar ju inte. Jag har alltså, istället för att vara i skolan, gått runt lite i centrum. Ett par småsaker följde med hem (typ smink och fars dag-present), men annars inget. Jag har också kommit underfund med att det är galet svårt att spela piano med kalla fingrar. Alltså verkligen, det är helt sinnes.
   När jag och mamma stod och gjorde kvällsmat så försvann elen i hela huset, förresten. Lite skräckfilm, sådär. Men vi var ju sjukt duktiga och löste det problemet (= sprang över till grannen och bad om hjälp efter ett x antal misslyckade försök att peta i proppskåpet). Annars har det inte hänt så mycket idag.

Imorgon är det skoldag för fullt, och jag ska bland annat hålla ett tal till nationella provet i svenska. Det blir sannerligen intressant att se hur det går (fast jag tror det går bra). Temat är "Språk och makt", och min infallsvinkel är ätstörningar. Kan tyckas långsökt, men det är det inte egentligen. Jag kan lägga upp talet här om ni vill?

Ps. Lite ändringar har skett här och var. Hoppas ni gillar det.


Kommentarer
Postat av: felicia

åh, är det imorgon, shit, lycka till:)

2010-11-10 @ 21:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0