I bet you can't laugh without smiling!

Jag känner att jag måste dela med mig av en del låtar som jag blir glad av. Dels så att ni lär känna mig lite bättre, och dels för att man kanske kan muntra upp någon (även om 2 av låtarna är ganska interna).

1. Första låten; Shut up (and sleep with me) - Sin with Sebastian. Lyssna först på låten på spotify genom att klicka här, och fundera lite på hur du tror att videon ser ut. Videon är nämligen exakt så som man tror att den ska vara. Videon finns alltså här på youtube. Det är nog det sämsta i musikväg jag hört (nästan i alla fall). När jag ser videon vet jag inte riktigt om jag ska bli arg, paff eller börja asgarva. Det sista alternativet har det blivit hittils. Det är därför den får vara med på listan med låtar som gör mig glad. Hur underbart är det inte? Jag älskar underhållning!
2. Andra låten; Dansa, fastän - Säkert. Vad jag önskar att den här låten skrivits tidigare! Då hade jag kunnat inse att det visst går att dansa omkring fastän hjärtat brister, vilket jag absolut hade haft nytta av. Klicka här för att först deppa lite i ca. 40 sekunder för att sedan studsa runt mellan tak och väggar som en studsboll!
3. Tredje låten; Lev som en gris, dö som en hund - Markus Krunegård. Jag har varit på fem konserter med Markus, och alla har fått mig att tycka om honom lite mer än jag gjorde innan. Den här låten inledde den bästa av dessa fem konserter, och dessutom innehåller den ungefär såhär många visdomsord. Varför gör den mig glad så fort jag hör den då? Jag antar att jag inte kan vara ledsen med svensk studsig pop på östgötska i högtalarna.
4. Fjärde låten; Hang With Me - Robyn. Bara klicka er in här så förstår ni varför den kommer med på listan. Ifall ni faktiskt, mot förmodan, skulle behöva ytterligare en förklaring så är det för att det inte går att sitta still när man hör den, för att texten utstrålar självsäkerhet och för att Robyn helt enkelt är en av Sveriges bästa artister just nu. Så är det bara.
5. Femte låten; Memories - David Guetta ft. Kid Cudi. Egentligen är det inte låten i sig som gör mig glad, utan allting som jag kopplar ihop med den. Videon, till exempel. Men också alla de gånger som jag och Johanna har skrattat åt den intelligensbefriade texten och alla de gånger som vi vevat med armarna och drivit med hela house-genren. Klicka här och känn beatet pulsera in i dina hjärnceller och döda dem - men känn det med ett léende!

Ifall ni känner att det här var givande så gör jag gärna fler såna här grejer, fast med olika teman. T.ex. låtar som jag lyssnade på under högstadiet, låtar som inspirerar mig, låtar som jag skäms för att jag gillar, låtar som jag skulle vilja gilla men inte gör, låtar som jag vuxit upp med, låtar som gör mig arg... Jag kan rabbla upp ämnen väldigt länge, haha. För hela listan över dessa låtarna kan ni förresten klicka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0