Efter det sista kapitlet vill man ha ännu en rad






Jag var ute på en liten promenad tidigare idag, och jag tänkte hur mycket som helst. Som på att man alltid vill ha mer, hur mycket man än fått. Tiden räcker inte till, pengarna räcker inte till, vännerna räcker inte till, föräldrarna räcker inte till, betygen räcker inte till... Till vadå? Vad är det vi vill åstadkomma med att hela tiden vilja ha mer? Såklart finns det människor som har mål, långsiktiga mål, och vill ha mer för att uppnå dem. Men vi andra, vi som bara lever? Mår man inte bättre av att stanna upp och titta på det man har? Det finns en del saker jag vill ha. En av dem är tillräckligt. Man säger att det man mest vill ha är det man aldrig kan få. Kanske är det så.

Hursomhelst, jag mår sämre igen. Kanske är så att det blir värre på kvällen? Spännande förkylning jag har. Som det är nu så pekar det ju i alla fall på att jag kan gå till skolan imorgon, och det är ju bra så slipper jag missa något. Sålänge ska jag rehaba ännu mer, genom att se på film och ta colizin.

Kommentarer
Postat av: Johanna

alla lever för olika saker och alla uppskattar olika saker. jag mår tillexempel bättre utav att ha ett mål och sträva efter de, medans du kanske mår bättre utav att bara va i nuet :)



förskylningar är alltid värst på kvällen och när man vaknat

2010-09-07 @ 08:18:57
URL: http://create.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0