Halmstad





Oredigerade bilder då mitt photoshop strejkar.

Jag har varit i Halmstad igår och idag, och jag har träffat de två av mina fantastiska vänner som jag tycker allra allra bäst om. Ida kom och mötte mig på stationen, efter att hon råkat köra på ett litet barn med cykeln, och vi köpte leksaksdrakar till hennes små släktingar på BR, tittade lite i affärer och fikade på Halmstads bästa (läs: billigaste) fik - Fribergs. Där satt vi och pratade om lite allt möjligt som man pratar om när man fikar med en fin vän. Efter en stund gick vi tillsammans till bion där jag träffade Johanna, och sedan vinkade jag Ida farväl.
   Jag och Johanna stod och pratade vid en busshållplats hur länge som helst (fråga inte varför vi stod just där) och blev sedan upphämtade av hennes föräldrar. Vi åkte ut till deras supermysiga stuga innan vi promenerade ned till en blåsig och i princip tom strand där vi satt och pratade. Senare åkte vi till after beach där vi såg Gunnel, 75, dansa omkring själv framme vid scenen i en blå/silvrig klänning och någon kille i 25-årsåldern klappa med i musiken otroligt entusiastiskt och senare gå runt i publiken och dra upp folk för att de skulle dansa. Det gick sådär. Det var hursomhelst mycket underhållande!
   Idag sov vi till klockan tio ungefär, sedan åt vi frukost (färska frallor och jordgubbar) på deras altan och kom på att det ju var varmt ute trots att det var ganska mulet. Eftersom det var behagligt ute bestämde Johanna och jag att vi skulle spela minigolf, så det gjorde vi, och avslutade med varsin glass som belöning för att vi inte var helkass. Vi åkte sedan ned till centrum och tog emot gratis läsk, åt lunch, provade fula kläder i provrummen, drog i vartenda förskräckligt klädesplagg vi kunde hitta och trånade efter skor som man bara kan ha om man är kort, vilket ingen av oss är. Mycket trevlig dag det med, alltså!

Nu är det bara 1 vecka kvar till Karl-Oskar dagarna och 2 veckor kvar till Mallorca!

Kommentarer
Postat av: Johanna

fint va de :)

hur bitchig ser jag inte ut på första bilden då?! xD haha!

vi har massa att se fram emot och de är AWESOME!!!!

2011-08-04 @ 22:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0