Natt efter natt efter natt





ph; rockfoto.nu (Viktor Wallström)

Tre nätter i rad har jag drömt att jag var på konsert och såg My Chemical Romance live. Det är kanske inte så svårt att luska ut vad det betyder, men jag kan förtydliga ändå: jag vill vill vill se dem live. Jag har sett live-klipp efter live-klipp på youtube från spelningen på Hovet i Stockholm den 18e mars (som i realiteten ägde rum på Annexet då den blev flyttad i sista stund). Jag har letat bilder och berättelser om konserten på tusen ställen. Jag har kollat på deras live-dvd (Life on the Murder Scene) och låtsats att det var de spelningarna jag var på. Men faktum kvarstår: jag har inte sett dem live. Inte än. Men jag ska. Jag lovar er att någon gång ska jag se dem live. Drömmen vore att träffa dem också, men det är ju få förunnat. Om ni har lust att läsa världens bästa text om MCR, hur de är live och hur de är backstage ur en beundrares perspektiv, klicka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0