Tiananmen Square



Idag på vår samhällslektion gick vi igenom läget i Kina och skendemokratin (den strikta diktaturen) som råder där. Vi såg också en kort dokumentär om händelserna på Himmelska Fridens Torg år 1989, och den engagerade mig verkligen. Jag har inte riktigt insett hur illa det är, eller så har det bara inte känts tillräckligt realistiskt. Men det här fångade mig verkligen. Såpass mycket att jag skrev en låt om det - true story. Jag håller på att lägga upp den på youtube för tillfället, jag uppdaterar er om hur det går på den fronten. Jag har dock ont i halsen och sådär, så sången är inte den bästa. Så ni är förvarnade om det.
Ikväll ska jag se på House - något som jag även nämnt HÄR. Det är en blogg jag har gemensamt med en kompis, vi får se vad det blir av den. Time will tell.

Ps. Imorgon ska jag på jobbintervju för sommarjobb - wish me luck!

Ps2. Jag har lagt upp låten på youtube - går att finna HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0