Filmhöst


ph; jag (förra hösten)

Ungefär såhär känns vädret nu. Det är kallt och klibbigt, såndär kyla som letar sig in överallt, ni vet? Men jag tycker faktiskt det är lugnt. Sålänge jag har ett duntäcke och ett par bra filmer klarar jag mig igenom vintern. Igår bäddade jag ned mig under täcket och såg på en jättesomrig film, inspelad i Stockholms skärgård. Såna saker får en att tycka om när det är kallt ute. Eller storm, som fallet ju var igår.
   Så för att jag inte ska avlida av de minusgrader och vindar som kommer längre fram, tänker jag se på film i ett halvår. Ungefär. Såna filmer som är riktigt bra, såna som man har sett flera gånger förut, såna som är bättre när man ser dem själv. Så därför tänkte jag lista ett par av de filmer jag kommer se; ett par har jag sett förut, andra inte. Ni får gissa själva vilka.

* Immortals
* Harry Potter & the Deathly Hallows pt. 2
* Inception
* Black Swan
* Pan's Labyrinth
* Mr. Nobody
* Warhouse
* Harry Potter & the Order of the Phoenix
* Shutter Island
* The Pianist
* Master and Commander
* The Illusionist
* Corpse Bride

...och så självklart en massa Vampire Diaries-maraton så att jag överlever fram till de nya avsnitten som kommer i januari. Herregud vad man fastnar i den serien... Det är sinnessjukt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0