Framöver



ph; jag / pappa

Ett snöigt Stockholm tidigare i år och ett soligt Berlin för ungefär 4 och ett halvt år sedan. Snart åker jag upp till Stockholm, och snart får jag också återse mitt älskade Berlin. Hoppas att det är som jag minns det. När jag var i Berlin första gången (och enda, än så länge) fastnade jag för det. Jag älskade alla människor, alla studenter som satt i parkerna och fikade, spårvagnarna i öst, kulturkrocken mellan gammalt och nytt, alla muséer som fanns nästan överallt, alla affärer som skyltade med allt från New Yorker till Bugatti. Där vill jag bo. Det sa jag redan innan vi åkte hem.
   Stockholm, då? Jo, jag tycker mycket om Stockholm också. Senast fick jag ta mig runt själv, och jag hamnade i allt från lumpbodar som inte ändrats ett dugg sedan 1960-talet till topshops senaste nyheter. Mest fastnade jag dock inne på Weekday, och därifrån fick jag också med mig två par jättebilliga och helt perfekta jeans - jag som brukar ha sjukligt svårt att hitta jeans. Vi får väl se om jag har lika mycket tur denna gången. Oavsett har jag nog fantastiskt trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0