My sister's keeper



Jag sitter just nu och kollar på My sister's keeper (eller Allt för min syster, som den heter på svenska). Den är baserad på en bok av Jodi Picoult som jag läste för några år sedan. Jag tyckte den var bra när jag läste den, så vi får se om jag tycker om filmen också. Hittils är den bra, men vad jag minns var boken bättre - så är det ju alltid. Det är dock lite roligt att se en film till en bok jag läste för så länge sedan, för jag kom inte ihåg så mycket från början, men nu kommer fler och fler fragment tillbaka samtidigt som jag kollar. Det är en rätt bra lördagkväll, det här!

U p d a t e :
Den slutade ju helt fel! Det är sånt jag kan störa ihjäl mig på. Dessutom fick man inte veta något alls om Jesse, och Julia nämndes inte ens. Det är jag dock mindre sur på, för det är otroligt mycket detaljer och personer i boken, och i en film måste man ju komprimera allt... Men slutet?! Blä. Inte okej.

Kommentarer
Postat av: Virvelvindsflickan'

Underbar film. guldvärd!

Postat av: amanda

väldigt fin film. men boken är så mycket bättre.

2011-11-16 @ 19:08:40
URL: http://attpussas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0