Rött läppstift



ph; fashionfame.com

"Beauty, to me, is about being comfortable in your own skin. That, or a kick-ass red lipstick."
- Gwyneth Paltrow

Idag kikade jag igenom DN, och såg att de hade ett reportage om rött läppstift. Jag läste om det, och såg ett citat av Elsa Billgren som löd något i stil med: "Alla fantastiska kvinnor har rött läppstift". Det fick mig att börja tänka. Marilyn Monroe kom först, såklart. Men Gwen Stefani, Dita von Teese, Christina Aguilera och Amanda Jenssen kom inte långt efter. Alla balla Hollywood-kvinnor har ju rött läppstift. Icke att förglömma en av mina kvinnliga förebilder Olivia Wilde som ni ser här ovan. Jo, jag tycker rött läppstift är hur fint som helst, och jag tycker att det är synd att det är så svårt att ha... Det kladdar, smetas ut och gnuggas bort efter en dag. Men någon gång ibland, när man ska vara extra kvinnlig eller speciell, då är det väl dags att dra fram det?


Kommentarer
Postat av: mj.

använd bra produkter(Fråga i buktiken hur du ska få det att hålla) så kladdar det inte eller försvinner. det kanske kostar lite mer, men det är värt det.

2011-10-17 @ 09:41:38
URL: http://mockajulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0