En såndära lista


ph + modell; jag (ett av mina älskade uggle-halsband - jag har tre)

Vad är den äckligaste mat du vet?
Skaldjur på delad plats med bläckfisk. Skaldjur för att det syns och känns att de har varit levande, och så smakar de saltvatten. Bläckfisk för att det inte smakar någonting men har en konsistens som är värre än tuggummi - helt meningslöst.
Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet).
Räknas skolan? I så fall mitt tal till nationella proven i engelska b, för det gick himla bra. Om det inte räknas vet jag inte riktigt, för det enda jobb jag haft hittils har gått ut på att dammsuga, i princip. Inte så mycket att vara stolt över, kanske.
Vad ångrar du i livet (om något)?
Ingenting tror jag. Inte som jag kommer på just nu i alla fall.
Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Samma som jag haft halva sommaren, dvs. stuprörsjeans och för stor t-shirt, och såklart mina dr. Martens.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Jag tror att det är min ulltrjöa från Wolsey. Den är så fin att jag nästan inte vågar använda den.
Har du någon oanad talang?
Det är svårt att få in både "oanad" och "talang" på samma egenskap. Fast det är nog många som inte anar att jag är duktig i skolan, så det får väl bli det då.
Vad gjorde du i helgen?
I fredags var jag på medlemsfest på Palladium, himla trevlig tillställning med öppen scen, buffé och blues.
Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Läsa ut novellen till engelskan, läsa det där kapitlet om celler till naturkunskapen, göra något som har med projektarbetet att göra, slå in min systers födelsedagspresent och vara med på tjejkväll på lördag.
Vad har du på dig just nu?
Svarta stuprörsjeans, vit t-shirt med grönt/gult Hendrix-tryck på, svart hoodie med dragkjedja och svarta strumpor med jättesöta små bläckfiskar på.
Senaste låt du lyssnade på?
Kater - Liedfett
Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Men oj, jag har så många stilar jag gillar! Det där med hårdrock hänger kvar sen högstadiet, och jag kommer nog alltid vara svag för den stilen. Men jag gillar också de där mysiga männen med farfarströjor, stora halsdukar, gubbskor och ullkappor (ni vet, gubbigt fast ändå inte?). Sen är ju faktiskt indiepojkar himla fina också, det går ju inte att komma ifrån.
Och fulast?
Allt som ser ut att komma från en marknad eller Thailand. Fast hip-hop stilen är jag inte heller mycket för.
Vem saknar du?
Min vän Ida i Halmstad, Nils i Stockholm, tyskarna vi träffade på Mallorca, Stoffe i Karlskrona.
Bästa boken nånsin?
Kafka On the Shore av Haruki Murakami samt Paint it Black av Janet Fitch.
Vilka tidningar läser du?
Jag läser seriesidan i Smålandsposten när jag äter frukost, och så läser jag ibland lite i DN när den kommer på söndagarna. Jag är inte så mycket för tidningar.
Vad önskar du att du var bättre på?
Att debattera, tror jag. Det är så himla användbart och så är det häftigt med folk som är duktiga på det.
Är du religiös?
Nope, varken religiös eller troende. Såklart firar jag jul och påsk etc., men det är ju inte av religiösa anledningar.
Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Om jag får en dotter någon gång skulle jag vilja att hon hette Anastasia, för det är så himla himla fint och i alla fall lite internationellt. Min eventuella framtida son vet jag inget om.
Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
Om en hippiebuss räknas som bil säger jag det. Ifall jag måste välja något annat så får det bli en Volkswagen bubbla i någon mysig och ovanlig färg.

(Listan kommer härifrån.)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tyckera tt du ska vara stolt över att du dammsuger! :D de är inte alla som kan de ;) haha!



Kater <3

2011-09-14 @ 21:04:00
URL: http://johannabyjh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0