My Chemical Romance tatueringar


Jag har tyvärr tappat bort samtliga källor - förlåt!

Under de senaste året har jag obsessat över My Chemical Romance. Jag har klickat runt på youtube efter så många intervjuver som möjligt, jag har sett varenda musikvideo de har gjort, jag har lärt mig otroligt många av deras låtar utantill (inte riktigt alla, det erkänner jag) och jag har ramat in citat av dem. Jag lyssnade en del på dem under högstadiet, men det var aldrig riktigt äkta, jag bara tyckte musiken var bra. Nu ligger det på ett annat plan. Jag har förstått hela konceptet My Chemical Romance, inte bara ljudet av dem. Det är så svårt att förklara för någon som inte vet så mycket om dem, någon som inte gillar deras musik, någon som har en felaktig bild av dem - därför ska jag inte ens försöka förklara.
   Hur som helst, jag har funderat väldigt mycket på att göra en tatuering kopplad till My Chem (om jag fortfarande tycker om dem lika mycket om typ 5 år alltså), och de ni ser här ovan är ett par exempel. Andra bilden visar ett citat ("Take my fucking hand and never be afraid again") ur låten Our Lady of Sorrows. Fjärde, och sista, bilden har en rad ur Famous Last Words ("I am not afraid to keep on living") som nog är den vanligaste raden från dem att tatuera in. Det vandrande skelettet är en symbol för albumet The Black Parade som nog är bandets mest kända skiva. Det översta är dock den som tilltalar mig mest, och den är förknippad med den nya skivan, som handlar om att våga leva livet precis på vilket sätt man vill.
   Jag skulle däremot helst ha orden "Art is the weapon" istället. De sammanfattar nämligen min syn på livet väldigt bra, hur flummigt det nu än låter. Jag menar alltså att konst (i olika former - främst musik) är det som hela tiden får mig att vilja ta ännu ett steg framåt, det som peppar mig. Men det visar även på att om konst verkligen var ett vapen, om vi använde det som det, så skulle människor inte skadas, men vi skulle ändå få fram våra åsikter och vad vi står för.

Kommentarer
Postat av: Lina

sista tatueringen var underbar

2011-10-20 @ 20:02:47
URL: http://missinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0