Små fragment ur min vardag


ph; jag

Jag sa ju att jag skulle ta med mig systemisen till slottsruinen för att göra det rättvisa, och jag gjorde faktiskt det också. Ett problem uppstod dock: det var stängt. Istället cyklade jag runt i skogen över stock och sten och förbi hagar med diverse betandes djur på. Det blev alltså inte så väldigt mycket bilder. Den här ovan tog jag dock. Ni kanske tycker att den är skitful (det får ni tycka, smaken är som baken osv.), men jag älskar den faktiskt. Jag gillar när bilder ser "hårda" ut, vilket har lett till att 90% av alla mina bilder har låg mättnad efter en runda i photoshop. Jag använder dock nästan aldrig filter (och om jag gör det är det något väldigt enkelt och diskret, som "brus" t.ex.) för att förstärka effekten av det "hårda". På bilden ovan gjorde jag dock det, och jag gillar det. Det ser liksom mer ut som en tavla än ett fotografi.
   Anyway, det var inte meningen att jag skulle ha en lång utläggning om fotoredigering här, så jag skriver något om min vardag istället. Som till exempel att jag var och fikade på biblioteket med Johanna idag och såg världens största chokladbollar (hon lägger säkert upp en bild på det -> här <- så småningom). Eller att min religionslärare är hur skön som helst samt har ball filmsmak. Eller att jag ska träffa Carro imorgon eftersom det är skol(k)jogg. Eller att jag har Ian Somerhalder som bakgrund på min mobil och att Johanna tycker att det är hur töntigt som helst, ungefär. Eller att jag tycker tisdagar är bästa dagen i veckan eftersom House går då. Något i den stilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0